وبلاگ چوبو

مقالات مفید در زمینه مبلمان

وبلاگ چوبو

مقالات مفید در زمینه مبلمان

مبلمان - مبل - سرویس خواب- تخت خواب - میز نهار خوری

  • ۰
  • ۰

نیمکت راهنمایی و دبیرستان یکی از انواع نیمکت ها می باشد که در مقاله انواع نیمکت مدرسه در مورد آنها صحبت کردیم و گفتیم که نیمکت ها بر اساس مقطع تحصیلی به سه دسته کلی تقسیم می شوند. نیمکت های راهنمایی و دبیرستان دارای ویژگی ها و مشخصات فنی و ساختار مختص به خود می باشد. این گونه نیمکت ها برای دانش آموزان بالای 11 سال استفاده می شود. در این مطلب می توانید روند ساخت این نیمکت ها را مشاهده و در مورد آنها اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

طراحی نیمکت راهنمایی و دبیرستان

این نوع نیمکت ها در طراحی ساختاری ساده تر دارند. در طراحی این نیمکت ها سعی می شود تا بیشتر از زیبایی بر روی طراحی ارگونومی نیمکت توجه شود. نیمکت های راهنمایی و دبیرستان دارای انواع یک نفره و دو نفره می باشد اما دو نفره در ایران بیشتر استفاده می شود. در طراحی این نیمکت ها سعی می شود تا با شناخت ساختار بدنی دانش آموزان نیمکت طراحی شده کمترین فشار را به ستن فقرات دانش آموز وارد کند. برای این منظور تناسب فاصله میز و نشیمن و عرض نشیمن بسیار مهم میباشد. از طرف دیگر طراحی شیب دار میز ها نیز کمک می کند تا دانش آموز کمتر روی میز خم شود.

مورد بعدی در طراحی این نیمکت ها مقاومت آن می باشد که به دلیل وزن بالای دانش آموزان می باشد. نیمکت باید به گونه ای طراحی شود دانش آموز در آن احساس راحتی کند. امکانات نیمکت نیز بخش مهم دیگر می باشد. برای کاهش بی نظمی نیمکت ها طراحان یک سری موارد را به نیمکت ها اضافه کرده اند و سالها از استفاده آنها می گذرد. جاکتابی و گیره نگهدارنده این نیمکت ها به خصوص در نیمکت های دو نفره سبب کاهش شلوغی و توجه به درس می شود.

معرفی نیمکت راهنمایی و دبیرستان

متریال نیمکت راهنمایی و دبیرستان

متریال های نیمکت ها اصولا از یک جنس بوده و به غیر نیمکت های پیش دبستانی که متریال های خاص خود را دارد متریال نیمکت های دیگر یکی می باشد. استراکچر اصلی نیمکت های مدرسه ام دی اف و یا فایبرگلاس می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. ام دی اف متریال ارزان تر و پر استفاده تری می شود و قیمت آن نیز مناسب می باشد. برای ساخت نیمکت ها از ام دی اف با قطر 16 میلی متر استفاده می شود. بر روی این ام دی اف رنگ آلدر می خورد که سبب زیبایی و مقاومت ام دی اف می شود. فایبرگلاس که نوعی پلاستیک فشرده می باشد که نیز دارای کیفیت بالاتری می باشد و قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

برای ساخت قسمت های فلزی همانند دیگر نیمکت ها از پروفیل های استاندارد 2*4 استفاده می شود این پروفیل ها می توانند پروفیل سبک و یا پروفیل سنگین باشند که بنابر نیاز انتخاب و استفاده می شود. متریال ها باید دارای بهترین درجه و کیفیت باشند تا علاوه بر طول عمر بیشتر در مقابل وزن بالای دانش آموزان نیز مقاومت داشته باشد. در انتخاب متریال ها نیز باید استاندارد های ایمنی رعایت و از متریال هایی استفاده شود که دانش آموزان را دچار حساسیت نکند.

 

ساخت نیمکت راهنمایی و دبیرستان

بعد از انتخاب نیمکت ها لازم است تا فرایند ساخت شروع شود. مرحله ساخت به اندازه دو مرحله قبل مهم می باشد. نسمکت های دبیرستان باید استحکام زیادی داشته باشد و لازم است در ساخت نهایت موارد انجام شود تا نیمکت بتواند در برابر وزن بالا مقاومت داشته باشد. در ساخت برای جوش از جوش co2 استفاده می شود که مقاومت بالایی نیز دارد. برای پایه ها نیز از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده می شود که هم سبب ضد خش شدن پایه می شود و هم اینکه ضد آب می شود.

در ساخت نیز باید استاندارد های ایمنی رعایت شود. به همین دلیل سعی می شود تا همه نقاط برش و اتصال صاف شود تا بریدگی ها از بین برود و سبب اسیب به دانش آموزان نشود. همچنین در مراحل ساخت گوشه ها را ابزار می زنند تا گوشه ها تیز از بین برود. در پایان مراحل ساخت نیز باید نیمکت به طور کامل تست شود و اگر هم مشکلی داشت دوباره برگشته و همه ایرادات برطرف شود. مراحل ساخت هر نیمکتی متفاوت بوده و روند به این شکل می باشد کهپس از سفارش مشتری ومشخص شدن ویژگی ها ساخت نیمکت شروع می شود.

معرفی نیمکت راهنمایی و دبیرستان

مشخصات نیمکت راهنمایی و دبیرستان

این نوع نیمکت های مدرسه به دلیل سن بالاتر دانش آموزان استفاده کننده از آنها دارای ابعاد بزرگتری نسبت به نیمکت های دبستان می باشد. طول این نیمکت ها 120 سانتی متر می باشد. این نیمکت ها می تواند انواع یک نفره و دو نفره را داشته باشد. عرض میز این نیمکت ها نیز 35 سانتی متر می باشد که بتواند تمام وسایل بر روی آن قرار بگیرد. ارتفاع میز هم از سطح زمین 80 سانتی متر می باشد. نشیمن این نیمکت ها نیز دارای عرض 25 سانتی متر و ارتفاع نشیمن از سطح زمین نیز 45 سانتی متر می باشد.

این عرض نشیمن باید به اندازه ای باشد که بتواند به طور کامل ران دانش آموز را در بر بگیرد. در مورد فاصله بین میز و نشیمن نیز باید گفت برخی از نیمکت های طراحی شده دارای پیچ هایی هستند که این فاصله کم یا زیاد شود. از طرف دیگر نیز نیمکت هایی با نشیمن جدا طراحی شده که دانش آموزان متناسب با قد خود این نشیمن را جلو یا عقب می برد. در مقاله مشخصات فنی نیمکت مدارس در این زمینه به طور تخصصی صحبت کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی