وبلاگ چوبو

مقالات مفید در زمینه مبلمان

وبلاگ چوبو

مقالات مفید در زمینه مبلمان

مبلمان - مبل - سرویس خواب- تخت خواب - میز نهار خوری

  • ۰
  • ۰

نیمکت های مدرسه از اصلی ترین اجزای کلاس و مدرسه می باشند و از اهمیت فروانی نیز برخوردار می باشند و لازم است تا در هنگام خرید نیمکت مدرسه نسبت به ایمنی نیمکت مدرسه حساسیت بیشتری را به خرج داد. این ایمنی به یکباره به وجود نیامده و در بخش های مختلف طراحی و ساخت نیمکت ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا در نهایت نیمکتی که ساخته و استفاده می شود تمام فاکتور های لازمه را در خصوص ایمنی به خوبی پشت سر بگذارد. در ادامه به مراحل مختلف ساخت نیمکت و استاندارد های مد نظر می پردازیم.

ایمنی مرحله طراحی

خوب اولین مرحله برای ساخت و تولید یک نیمکت مرحله طراحی آن می باشد. در طراحی نیمکت ها علاوه بر زیبایی و کارایی باید به ایمنی نیمکت ها نیز توجه ویژه ای داشت این مورد برای نیمکت های پیش دبستانی بیش از بقیه نیمکت ها ارجحیت داشته زیرا سن کم کودکان استفاده کننده از آن سبب احتیاط بیشتر می شود. در طراحی باید برخی گوشه ها و طراحی به گونه ای باشد که گوشه تیزی در نیمکت وجود نداشته باشد تا در صورتی که بعد از استفاده کودکان شیطنت کردند مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

استاندارد های ایمنی نیمکت مدرسه

ایمنی مرحله انتخاب متریال

بعد از طراحی نوبت به انتخاب متریال برای ساخت نیمکت می رسد. انتخاب متریال ها به سادگی آنچه فکر می کنید نیست و باید در این انتخاب یک سری نکات را مد نظر قرار داد. کیفیت متریال ها بسیار مهم می باشد تا علاوه بر طول عمر بیشتر نیمکت ها در صورت استفاده مستمر توسط دانش آموز نیمکت صدمه ندیده مشکلی نیز برای دانش آموز به وجود نیاید. نکته بعدی مربوط به مواد اولیه استفاده شده در متریال ها می باشد که باید تست شده باشد و سبب حساسیت در دانش آموزان و کودکان استفاده کننده از آن نشود.

ایمنی مرحله ساخت

پس از انتخاب متریال های مناسب و با کیفیت درجه یک ساخت نیمکت شروع می شود و باید در ساخت نیز یک سری نکات همانند مراحل گذشته رعایت شود. اول اینکه در بخش که قسمت های گوناگون ساخته و آماده مونتاژ گردید باید آن قطعه چک و بررسی شود. در ساخت نیمکت لازم است تا از جوشش Co2 که مقاومت نیمکت را بیشتر می کند استفاده شود. در کنار آن همه بخش هایی که جوش داده شده و یا برش خورده است باید چک شود که بریدگی نداشته باشد زیرا ممکن است سبب جراحت دانش آموز شود. در انتها نیز برای افزایش ایمنی این نیمکت ها همه گوشه های تیز آن ابزار می خورد تا گوشه تیزی وجود نداشته باشد.

بررسی نهایی

خوب متوجه شدید که تا یک نیمکت مدرسه بخواهد به دست مشتری برسد چندین بار بررسی شده و یا موارد و استاندارد های ایمنی مد نظر رعایت می شود. در انتهای ساخت نیز یک بار دیگر نیمکت چک نهایی شده تا اگر ایرادی و یا مشکلی در آن وجود داشته مثلا قسمتی بریدگی دارد برای برطرف شدن برگردانده می شود. ایمنی نیمکت مدرسه سبب می شود تا مخاطرات احتمالی برای دانش آموزان در کلاس به حداقل ممکن برسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی